FAQ
1. Na czym polega usługa Ciepło przez cały rok?
Usługa Ciepło przez cały rok polega na automatycznym rozpoczęciu i zakończeniu ogrzewania niezależnie od pory roku.
2. Jakie są warunki uczestnictwa w programie?
Aby skorzystać z usługi należy być odbiorcą ciepła na potrzeby centralnej ciepłej wody użytkowej. Jeżeli jesteś zarządcą złóż wniosek w MPEC o przystąpieniu do usługi. Jeżeli jesteś mieszkańcem i marzniesz we własnym domu zadzwoń do swojego zarządcy i poproś go o włączenie ogrzewania.
3. Jestem zarządcą nieruchomości w jaki sposób mogę przystąpić do usługi Ciepło przez cały rok?
Aby przystąpić do usługi Ciepło przez cały rok należy pobrać wniosek w MPECU lub na stronie www.mpec.krakow.pl następnie wypełnić wniosek i złożyć go w MPEC lub wysłać pocztą na adres MPEC Kraków al. Jana Pawła II 188, 30-969 Kraków.
4. Jestem mieszkańcem w jaki sposób mogę przystąpić do usługi Ciepło przez cały rok?
Jeżeli jesteś mieszkańcem zgłoś się do swojego zarządcy nieruchomości i poproś go o przystąpienie do usługi Ciepło przez cały rok.
5. Ile kosztuje uruchomienie usługi Ciepło przez cały rok?
Uruchomienie usługi jest bezpłatne
6. Jaki jest koszt ciepła?
Koszt ciepła jest uzależniony od faktycznego zużycia ciepła czyli opłata jest naliczana tylko wtedy gdy automatyka pogodowa uruchomi dostawę ciepła. Oznacza to, że usługa nie generuje żadnych dodatkowych kosztów w przypadku utrzymujących się na zewnątrz budynku odpowiednio wysokich temperatur. Dla przykładowego mieszkania o powierzchni 50m2 dodatkowy roczny koszt tej usługi to 30 zł czyli ok 2,5 zł na miesiąc.
7. Jak mogę zrezygnować z Programu?
Zarządca składa wniosek o wykreślenie budynku z listy obiektów korzystających z usługi a MPEC automatycznie wyłącza usługę. Nie ma z tego tytułu żadnych kar finansowych.
8. Jakie są zalety usługi Ciepła przez cały rok?
Zalety tej usługi najbardziej docenia się w okresach przejściowych np. wczesną jesienią kiedy częściej się przeziębiamy czy mamy kłopoty z dosuszeniem prania. Usługa Ciepło przez cały rok zapewnia komfort cieplny, likwiduje potrzebę używania innego ogrzewania np ogrzewaczy elektrycznych (farelek) przez co zwiększa też bezpieczeństwo, zapobiega wyziębieniu i zawilgoceniu mieszkania.
9. Co to jest automatyka pogodowa?
To sterownik który uruchamia lub wstrzymuje proces dostarczania ciepła w zależności od aktualnej temperatury na zewnątrz zgodnie z wartością temperatury progowej ustawionej zgodnie z decyzją administratorów.
10. Przystąpiłem do usługi w zeszłym roku, czy w tym roku musze składać kolejny wniosek?
Nie ma takiej potrzeby. Usługa będzie kontynuowana, chyba że administrator złoży wniosek o jej wyłączenie.
11. Czy ciepło przez cały rok oznacza że będę miał kaloryfery ciepłe przez cały rok?
Nie, dostawa ciepła jest ściśle uzależniona od wystąpienia temperatury progowej zaprogramowanej w sterowniku automatyki pogodowej. Jeżeli na zewnątrz jest ciepło i nie będzie potrzeby dogrzania mieszkania, ciepło nie popłynie do kaloryferów.
12. Ile zapłacę więcej każdego miesiąca?
Opłata za dodatkowe zużycie ciepła systemowego to koszt ok. 0,1 - 1,5 % dotychczasowych wydatków na cele grzewcze. Dla przykładowego mieszkania o powierzchni 50 m2 dodatkowy koszt tej usługi to ok. 30 zł/rok – czyli ok. 2,5 zł/m-c do czynszu.
13. Skąd mogę wiedzieć, na jakie wartości powinno się nastawić automatykę pogodową?
Możesz skorzystać z uniwersalnej i sugerowanej przez MPEC dla tej usługi temperatury progowej 12°C. Jeśli uważasz, że mieszkańcy twojego budynku potrzebują podwyższonego komfortu cieplnego możesz tą wartość skorygować o 1-2 stopnie wyżej od temperatury sugerowanej.
14. Czy jeśli temperatura przed świtem na chwilę spadnie poniżej wskazanej, to węzły uruchomią się na 2 godziny generując niepotrzebne koszty?
Sterowniki automatyki pogodowej są tak ustawione żeby, reagować włączeniem dostaw dopiero w reakcji na dłuższą czasowo zmianę temperatury.
15. Jak często można zmieniać nastawy automatyki pogodowej? Czy to jest bezpłatne?
Ustawienie sterownika oraz dokonanie dwu korekt w trakcie trwania programu jest bezpłatne. W przypadku węzłow nie będących własnościa MPEC S.A. ustawienie automatyki pozostaje w kompetencjach właściciela